Masa kita balik kampung Tanah Merah hujung bulan Disember yang lepas, tok abah ada bawak kita semua keluar makan pagi di satu gerai makan yang terkenal dengan gulai ayam kampungnya. Sebenarnya dah banyak kali pergi, tapi takde kesempatan (atau malas???) nak tulis entry dalam ni.. 🤣

Kedai ni memang terletak di Tanah Merah, to be exact di tepi highway di Kampung Bechah Laut. Kedai ni memang sohor di kalangan penduduk TM. Gulai ayam dia memang padu, tambah pulak guna ayam kampung, memang sedap baq hang! Bila dengan ayam kampung ni, gulai tu tak hanyir, dan isi ayam pulak tak liat, tak lembut. Selain daripada gulai, ada jugak ayam kampung goreng.

Ha, inilah rupa bentuk nasi gulai ayam kampungnya

Makin banyak letak kuah gulainya ke dalam nasi tu, bertambahlah sedapnya… 😄. Gulainya pulak tak pedas, jadi Haikal pun suka makan.

Ha, belanja sikit gambar dengan tok abah

🍗🍗🍗🍗🍗🍗🍗🍗🍗🍗

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s